نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

گام بین‌­شهری برای ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل­‌آباد

  • کد خبر: ۱۶۷۸۱۳
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
گام بین‌­شهری برای ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل­‌آباد
نشست بررسی مشکلات ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد با حضور مدیران استانی و شهری مشهد و طرقبه شاندیز برگزار شد

چندسالی است که در روز‌های مختلف به‌ویژه در روز‌های تعطیل، زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای رفتن به مناطق ییلاقی طرقبه‌وشاندیز یا برگشت از این مناطق به مشهد ساعات زیادی را در ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد و دوراهی طرقبه‌وشاندیز سپری می‌کنند. در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای تعریض پل پرتویی انجام شد، اما تکمیل این پازل نیازمند اجرای پروژه‌های دیگر است تا گره ترافیکی این منطقه برطرف شود. در این راستا مدیران استانی و مدیران شهری مشهد، طرقبه و شاندیز برای حل این مشکل دورهم جمع شدند تا بتوانند با عملیات مشترک در این منطقه، گره ترافیکی انتهای وکیل‌آباد به شهر‌های طرقبه و شاندیز را باز کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در نشست بررسی مشکلات ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد، اظهار کرد: یکی از گره‌های ترافیکی مهمی که در شهر مشهد با آن روبه‌رو هستیم، تقاطع سه‌راهی طرقبه‌وشاندیز در انتهای بولوار وکیل آباد است. در سال‌های گذشته با توجه به اینکه این دو شهرستان ییلاقات تفریحی مشهد هستند و همچنین کارکرد‌های جدید سکونتی و اشتغال پیدا کرده‌اند، این مشکل جدی‌تر شده است.

ایمان فرهمندی افزود: یکی از مسائلی که به‌جد پیگیر آن هستیم، این است که بتوانیم برای حل مسئله ترافیکی این منطقه به‌ویژه در پایان هفته‌ها راه‌حلی پیدا کنیم. طرح‌های گوناگونی در سال‌های گذشته برای این منطقه برنامه‌ریزی شد و اقدامات اصلاحی مانند تعریض پل مهندس پرتویی یا بازگشایی مسیر دسترسی از بولوار نمایشگاه به مسیر شاندیز و همچنین اصلاحاتی در محدوده پایانه باغ وکیل‌آباد و مسیر دسترسی آن انجام شد، اما همچنان گره ترافیکی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری این جلسه بیشتر برای ایجاد هماهنگی بین اجزایی بود که در این مسئله نقش دارند؛ اعم از همکاران از شهرستان مشهد، طرقبه، شاندیز، استانداری، پلیس راهور و مجموعه‌های مختلف که می‌توانند به حل مسئله کمک کنند.
فرهمندی افزود: تصمیم گرفته شد با بررسی دوباره راهکار‌های گذشته و تکرار این جلسات کارشناسی و جمع‌بندی مدیریتی در آینده نزدیک به راهکار‌های جامع دست یابیم تا بتوانیم مسئله را رفع کنیم یا مشکلاتش را کاهش دهیم.

تعیین تکلیف محدوده اختلافی

عضو پارلمان شهری مشهد با اشاره به اینکه در تلاشیم تا حوزه تقسیمات کشوری محدوده اختلافی بین مشهد و طرقبه‌وشاندیز تعیین تکلیف شود، گفت: پس از آن شبکه‌های معابر برون‌شهری و درون‌شهری در این محدوده و همچنین شبکه ریلی گلبهار به مشهد را تعیین‌تکلیف خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تصمیم گرفته شد که در کوتاه‌مدت برای مسئله ایمن‌سازی رفت‌وآمد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اقدامات عاجلی پیش‌بینی شود و با اجرای طرح‌های موقت تا آماده‌سازی طرح‌های جامع و درازمدت، ترافیک این محدوده را سامان‌دهی کنیم.

بازتعریف طرح‌های مطالعاتی ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه این جلسه درباره معضل ترافیکی در انتهای بولوار وکیل‌آباد و سه‌راهی طرقبه‌وشاندیز، اظهار کرد: مدت‌هاست که کار‌های اجرایی و مطالعاتی آن انجام شده است، اما اکنون برای انجام کار‌های جدید نیاز به بازنگری مطالعات گذشته داریم. سیدخلیل منبتی ادامه داد: علاوه بر مطالعات و بازنگری آن‌ها، طرح‌های این محدوده باید پیوست پدافند غیرعامل و پیوست مدیریت بحران داشته باشد تا اگر اتفاقی در شهر افتاد، این سه شهر بتوانند در کنار یکدیگر باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیر‌ها به‌ویژه مسیر‌های حمل‌ونقل عمومی مشخص باشد، تصریح کرد: یکی از مشکلات شهر مشهد این است که راه خروجی کم و شهر محصور شده است و اگر اتفاقی بیفتد و بخواهیم قسمتی از شهر را تخلیه کنیم، دچار مشکل خواهیم شد؛ بنابراین باید روی این موضوع کار کنیم و طرح‌ها و برنامه‌هایی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->